söndag 28 november 2010

Pyssel

Om man nu inte spelar vintergolf så finns det, dessbättre, mycket annat en retrogolfare kan ägna sig åt (och då menar jag inte hushållsarbete, städning, shopping och annat otyg) nu när golfbanorna är täckta av ett djupt (och allt djupare) lager snö. Att spela med riktiga träklubbor är ungefär som att äga en träbåt. Det är alltid småsaker som måste ses över eller fixas och inför nästa säsong är det dags för en rejäl översyn. Precis som med välhållna träbåtar skänker välhållna träklubbor ägaren en berättigad stolthet och drar till sig beundrande blickar från de som kajkar fram i plastskrov eller hackar sig runt med metalwoods. Att ens sving måhända saknar estetiskt värde är inget skäl att inte spela med vackra klubbor.


På bilden här intill syns två laminerade träklubbor (Bridgestone Inceptor) som jag snabbrenoverade i somras (efter att ha köpt dem i prylboden i Burs) för att kunna spela med dem utan att de tog skada. Jag var aldrig riktigt nöjd med det snabbjobbet så nu tänker jag göra om det. Dessutom så hade jag visst lovat Ari att fixa hans pingklubbor.


De jobb jag tänkt pyssla med handlar mest om kosmetik. Vill man göra mer avancerade ingrepp finns en ovärderlig manual (som skymtar på bilden ovan), nämligen Maltbys Golf Club Repair in Pictures (tack, Fredrik!).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar