fredag 15 oktober 2010

En annorlunda golfshop

En liten del av sortimentet.

Ett uppenbart problem för oss retrogolfare är att (så gott som) inga golfshopar för annat än det senaste i utrustningsväg. Hittar man något såpass antikt som en fjolårsmodell så är det någon som gjort en felbedömning och köpt på sig fel eller för mycket och dessutom misslyckats med eftersäsongsrean.

Var hittar man då gamla klubbor? Tja, allting finns ju på nätet men det är ju inte särskilt retro... Själv har jag hittat några sk prylbodar där man brukar kunna hitta en del golfklubbor. Bod och bod, förresten. Den som det här inlägget handlar om är inrymd i ett antal rätt stora hus och skjul på en fastighet i Burs på östra Gotland.

I somras var jag där två gånger och köpte två drivers, två tråtreor, två träfemmor och en putter för, sammanlagt, sexhundrafemtiofem kronor. Tre av klubborna - en PING Zing 2 putter och två Tommy Armour Tribute träklubbor - var i absolut perfekt skick medan de övriga krävde viss renovering och nya grepp innan de gick att spela med.

Tidigare år har jag köpt bland annat ett set Hogan Radial bladklubbor (för en femhundring), några gamla bladputters och min favoritspoon (en Powerbilt Citation persimmonklubba) på samma ställe. Säkert finns det motsvarande, eller åtminstone liknande, "golfshopar" på flera andra ställen i landet men den här är den bästa jag hittat.

1 kommentar:

  1. Trevlig blogg! Vad heter butiken och var ligger den mer exakt?

    SvaraRadera