tisdag 7 augusti 2012

The bag of an amateur


Mina hickoryklubbor har legat alldeles för länge och väntat på att jag ska sätta dem i skick så idag gjorde jag slag i saken, dvs gick ut och spelade med dem som de är. Det funkade förvånansvärt bra bortsett från att greppet på niblicken satt så löst så att fulla slag var en omöjlighet. Dessutom visade det sig efter några slag att den lindning som suttit på mashien nog varit en reparation och om inte skaftet ska gå alldeles av så bör den nog ersättas med en ny innan den klubban används mer. 

Annars var det hur bra som helst. OK, det blev en nia på första hålet men redan på tvåan kom en bogey och första paret på hål nummer tre. Det tog ett antal hål innan jag vågade slå till bollen men klubborna (bortsett från den spruckna mashien) verkar hålla för det också trots att de bör ha runt ett sekel på nacken.

Det blir nog fler hickoryrundor innan säsongen är till ända men persimmonklubbor med stålskaft  blir nog även i fortsättningen huvudinriktningen.

Den nördigt intresserade kan jämföra mina klubbor med Leif Modins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar