torsdag 4 november 2010

En trogen vän har gjort sitt

Min röda pencilbag (av märket Packer) har varit en trogen vän under oräkneliga golfrundor. Han figurerar på bilder här och var i den här bloggen. På senare tid har min golfkamrat lidit alltmer av diverse ålderskrämpor. Väven är nästan genomnött på sina ställen, sömmar har börjat ge vika och han har dessutom blivit besvärande inkontinent. Vid ronder i daggvått gräs eller regn har klubbgreppen blivit blöta och hala så snart jag lagt ifrån mig bagen. 


Med en kombination av häftklamrar, nål och tråd, el- och silvertejp samt smältlim har jag gjort vad jag kunnat men nu måste jag till slut konstatera och acceptera att det min väns dagar på golfbanan definitivt är räknade. Men kasta honom? Nej! Han får framleva sin ålderdom i gott sällskap med andra, gamla och nya, bagar - alla fyllda med gamla klubbor - i min klädkammare. Där får han det bra och jag lovar att hälsa på honom ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar