lördag 23 oktober 2010

En svart dag

Så här såg det ut när jag kom till klubbhuset i morse
Tja, vad ska man skriva? Bilderna talar väl för sig själva? Men är det vintergolf så är det. Egentligen så var det inte underlaget som var problemet utan den absurda idén att tvinga ut folk så tidigt på morgonen. Informationsmöte 08.00. Kanonstart 09.00. Min biorytm är sådan att jag inte kan spela golf före lunch.

Första hålets tee
Vissa tycker kanske att det är vackert med snö. Själv tycker jag att grönt är vackrare än vitt. I alla fall på en golfbana. Skidåkarna gillar snö och hade redan hunnit åka över några greener på artonhålsbanan. Av sådant blir det fula bruna skidspår fram till midsommar. Undrar vad de skulle säga om man gick ut och hällde grovgrus i elljusspåret?

Fairwayträff i 15 cm blötsnö
Jag tycker att vi drar ett streck över den här ronden. Av resultatlistan att döma så är retroklubbor kass och jag undgick med nöd och näppe en försmädlig jumboplats. Men det var inte klubbornas fel. Det var mitt. Eller, förresten, så var det inte mitt fel utan morgonfascisternas.

Vattenhinder
Fast jag förstår, på ett sätt, varför vi måste starta så förbaskat tidigt. Det är för att vissa behöver bortåt tre timmar på sig för att spela nio hål. Tänk om alla kunde spela i ett vettigt tempo. Då skulle jag få sova en timme längre på lördagmorgnarna. Men tydligen så måste jag plåga mig upp absurt tidigt för att folk som inte kan ta sig runt en golfbana på vettig tid ska hinna med en massa annat under dagen. Så är det i golfen. Det är de långsamma som regerar... Jag får hålla god min men skriva av mig här på bloggen som väl ändå ingen läser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar