måndag 24 september 2012

Retro en trend?

En sk tråd på everythinggolf.se:s diskussionsforum handlar om trender inom golfen. Så här skrev (ganska nyss) signaturen harlequine: 

Att alla golfare slutade att köpa det nyaste till hutlösa priser så ordinarie priserna sjunker. Golfprylar i Sverige är riktigt dyrt och när jag ser set som kostat 9000kr reas för halva priset förstår jag inte hur man kan köpa nytt. Även reagrejer är nya och har en rimlig prissättning enligt mig. Jag hoppas även begagnade saker (tex retroprylar) får ett uppsving. Så jag hoppas på en mer pris och miljömedveten trend 2013.

I så kloka ord kan man naturligtvis bara instämma. Det finns hopp! Hoppas att många fler kommer till insikt om att spelet handlar om att använda en klubba för att slå en boll dit man vill, inte om att slå längst eller om att ha den senaste utrustningen. Hoppas att många fler upptäcker att det går (minst) lika bra att spela golf med äldre utrustning. Hoppas att många fler tar till vara de gamla fina persimmonklubbor som fortfarande finns på vindar, i källarförråd och i garage!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar