lördag 30 oktober 2010

En rätt OK dag

När jag vaknade i morse fick jag för mig att jag skulle testa min moderna driver så den fick följa med några Hogan Apex PC i bagen när det var dags för veckans vintertour. Jag slog flera bra drives som var exakt lika långa som de jag tidigare i veckan slog med en gammal Cleveland persimmondriver och så slog jag bort en boll (vilket jag inte brukar göra med mina gamla drivers). Järnklubborna skötte sig suveränt och när allt var vägt och räknat så hade jag gått ett slag bättre än handicap.


Efter fika, prisutdelning och eftersnack så bytte jag driver och stoppade dessutom ner järnettan i bagen för en extra niohålare. Det kändes tryggare från tee med en riktig träklubba och jag upplevde inte att jag förlorade mer än marginellt i längd.


Järnettan? Yup! Fast jag har fått loftet justerat en aning så den är väl mer som en järntvåa med en halvtum extra skaftlängd. Fungerade hur bra som helst både från tee och fairway. Ser rätt cool ut i bagen också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar