söndag 2 januari 2011

Året som gått - en tillbakablick, II

Så här långt kommen i min berättelse inser jag att jag börjat alldeles för sent på året. Det första, av betydelse, som hände var nämligen min och Moas golfvecka i Portugal i februari. Vi återvände till Aroeira, ca 2 mil söder om Lissabon, där vi var även 2008. Anläggningen är en "gated community" med en massa lyxvillor, längor med lägenheter (där vi bodde), ett mindre köpcentrum och en golfklubb med två riktigt skapliga 18-hålsbanor.

Den äldre banan, Aroeira I, är min favorit (och det inte bara därför att det är vid den som klubbhuset ligger). Det är en 70-talsdesign signerad Frank Pennink. Lagom lång och "ärlig" slingrar den sig fram i en behagligt kuperad terräng mellan pinjerna.

Aroerira II är en "amerikansk" bana av 90-talsstuk med Donald Steel som upphovsman. Ingen dålig bana men man märker att designern tänkt golfbil snarare än riktig golf och dessuom är den onödigt tilltrixad med en massa vattenhinder. På den här banan känns också bebyggelsen mer påträngande.

Jag och Moa hann också göra en snabbresa ner till Öland under påsken där vi avverkade en av Ekerumbanorna och Grönhögen. På den resan hade jag bara retroklubbor i bagen och var oerhört nöjd med min score på Grönhögen - för övrigt en av mina favoritbanor - som bara var ett slag utanför buffertzonen.

Dessutom han jag, innan säsongen riktigt hade börjat, delta i en distriktsdomarutbildning. 

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar