lördag 15 januari 2011

Högerhanden

  
Jag är högerspelare (naturligtvis) och högerhänt. Extremt högerhänt. Med vänsterhanden kan jag inte göra mycket. Problemet är att jag just nu inte kan göra ens så mycket med högern. På hemväg från jobbet i går kväll halkade jag omkull och det som tog smällen var höger handled som nu är stukad. Möjligen är något ben sprucket (sa den psykiatriker som undersökte mig) men mest gör det ont så fort jag belastar handleden.


Ingen vintergolf i morse, alltså, och knappast heller något träningspass i Golfhallen i morgon. Tur att det inte, egentligen, är golfsäsong. Åkte förbi sportaffären i dag och köpte ett elastiskt handledsstöd och broddar. Hade jag köpt broddarna tidigare så hade jag inte behövt köpa handledsstödet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar