onsdag 15 augusti 2012

Iakttag försiktighet. Golfspel i din närhet.


I går kväll spelade jag min förmodligen sämsta golf sedan... någonsin. Med moderna klubbor på hemmabanan. Från röd tee. Som fadder åt två nybörjare (och det såg länge ut som om de skulle spöa mig). Egentligen är det inte så konstigt att spelet till sist rasat i bitar. Det har varit extremt (för mig) litet spel och alls ingen träning det senaste året. Och när jag spelade en riktig bana senast minns jag inte. Just nu längtar jag till Viken. Eller till När. 

Nå, en sak har det mer sparsamma golfandet fört med sig. Tror jag. Med den träningsmängd jag nu får håller det inte att växla mellan retro, modernt och hickory var och varannan gång jag är ute. Jag får helt enkelt göra mig av med de moderna klubborna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar