onsdag 19 september 2012

En klassisk putter

Vad har en retrogolfare i händerna när sanningens ögonblick är inne? När bollen ska i hål? När det kanske bara skiljer en knapp meter mellan vinst eller delning av matchen? 

Bullseye har sina förespråkare (liksom dess brittiska kusin Golden Goose) men får jag välja så blir det en hälskaftad bladputter. Det är, i mina ögon, så en putter ska se ut. 

Wilson har genom åren gjort ett antal fina bladputters. Främst bland dessa naturligtvis den legendariska 8802 som blivit kopierad åtskilliga gånger. Min favoritputter, 


en Joe Powell Sarasota, är en oblyg kopia liksom puttern på bilden. Fast det är väl kanske i sin ordning att kopiera sina egna produkter? Rätt ser den i alla fall ut, oavsett i vilken vinkel man betraktar den. Att jag sedan hade föredragit att slippa den ilsket röda pricken som jag tycker distraherar mer än vad den hjälper är en petitess i sammanhanget. Men så är jag också närmast allergisk mot onödiga "hjälpmedel". Nog vet man väl var sweetspoten sitter utan att behöva få den utpekad för sig? Annars har man problem. Det gäller, för övrigt, inte bara putters.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar