måndag 22 oktober 2012

Dags att ställa in klubborna?










































Normalt så tycker jag att hösten är den kanske bästa tiden på året att spela golf. Det behöver inte vara så långa ronder. Nio hål räcker gott. Fler än arton hål är svårt att hinna med om man, som jag, är beroende av att det är skapligt ljust för att kunna följa bollens flykt (och då hör jag inte till de långtslående). I år är dock de banor på vilka jag brukar spela så sanslöst blöta att det helt enkelt inte är särskilt njutbart att spela. Utrustningen blir blöt och kläderna går direkt i tvättmaskinen när man kommer hem. Skorna ska vi inte tala om...

Fast i morgon ringer säkert någon golfpolare och frågar om man har lust att hänga med och det vet man ju hur det brukar sluta...

Och även om det inte blir mycket mera spel den här säsongen så finns det, dessbättre, andra aspekter av golfen att ägna sig åt. Bland annat så har jag några putters som jag inte är riktigt nöjd med och ett gäng träklubbor som ska renoveras. Plus alla träklubbor som ska få sitt årliga underhåll. Så nog kommer det att finnas saker att blogga om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar