fredag 16 september 2011

My precious...


























Av alla mina klubbor är den här min favorit. Varför? Det kan jag inte riktigt förklara. Det är en PowerBilt Citation från 1970-talet med Dynamic stålskaft. Den var i ett eländigt skick när jag hittade den i en prylbod. Jag ägnade några semesterdagar åt att hjälpligt renovera den. Hösten samma år backade min dåvarade flickvän över den med sin bil... Tillbaka på ruta ett skulle vara en skönmålning. Den såg helt körd ut. Skaftet var knäckt ovanför lindningen och ovansidan (mot tån) var helt nedslipad mot asfalten. Det tog över ett år innan jag orkade ge mig i kast med att försöka rädda vad som var kvar av klubban. Jag fick använde alla knep i boken plus några jag hittade på själv för att få klubbhuvudet att se skapligt ut igen. Skaftet var värre. Jag lämnade klubban till klubbens pro och bad honom fixa det. Naturligtvis trodde jag att han skulle skafta om klubban. Några dagar senare fick jag den tillbaka. Såg hur bra ut som helst. Var det svårt, frågade jag. Nej, svarade han, jag bara bockade tillbaka det. Kan det verkligen hålla? frågade jag. Det märker du, svarade han.


Det håller än.

2 kommentarer: