tisdag 1 maj 2012

Retro regerar

Nicke slår ett punchat inspel

































I söndags spelade jag årets första 18-hålsrunda. Premiären begicks på Ålands GK:s Kungsbana i angenämt sällskap. Naturligtvis matchspel och eftersom vi var fyra i bollen så kombinerade vi de två singelmatcherna med en bästboll. Eftersom jag och Nicke spelade en match med retroutrustning kom fyrbollsmatchen, som av en händelse, att bli en match mellan gammalt och nytt. Jag skojade litet om det när vi slog ut och sa att det knappast var fair eftersom jag och Nicke hade så oerhört mycket bättre klubbor än våra motspelare. Om det nu var det som fällde utslaget eller om det berodde på något annat är oklart men just den här dagen regerade retroklubborna.                                                                                                           


Inte ens persimmondrivers är osvikliga. Den här bollen tvangs jag förklara ospelbar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar