torsdag 26 april 2012

VHS

VHS är, slog det mig, väldigt retro. Så retro att jag fick tillbringa en stund i källaren för att leta fram en fungerande gammal VHS-spelare innan jag kunde avnjuta den inspelning av Peter Hanssons jakt på en grön kavaj som jag av inte kunnat se när den televiserades.


VHS-spelaren får nog, nu när den är framletad och inkopplad, stå kvar ett tag för jag hittade också en massa gamla golfvideos. Dels en massa egeninspelade från diverse Ryder Cup och majors och dels några instruktionsfilmer. Den som skymtar på den dåliga bilden ovan är en riktig kultrulle: "Greg Norman: Det långa spelet" Bara inledningen när Greg hoppar in i en vit Ferrari och rattar densamma från sin lyxvilla till klubben är... kult. Kanske kan man lära sig ett och annat om hur man slår långa järn också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar