tisdag 28 juni 2011

Ludvigs järnfyra


Har man bara ögonen öppna så kan man stöta på retroupplevelser där och när man minst anar det. Som när jag för en tid sedan spelade nio hål med min gudson Ludvig, hans syster och hans far. Vad fann jag i Ludvigs bag? Jo. en PowerBilt Levelume De Lux av årsmodell 1970!




Jag gissar att min gudson försett sig med klubban ur sin farfars paraplyställ och det var, i så fall, en Gudi behaglig gärning för en sådan fin klubba ska naturligtvis inte stå och samla damm utan sättas i händerna på en ivrig golfare! Själv nöp jag den blixtsnabbt (under förevändningen att jag skulle greppa om den) men snart måste jag lämna den åter.



När jag gör det är den inte bara omgreppad utan också ordentligt rengjord och putsad. Dessutom är rostflagorna som skramlade i skaftet borta (och skaftet har naturligtvis fått några droppar olja på insidan).

Men var finns resten av setet? Jag måste fråga Ludvigs pappa nästa gång jag träffar honom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar