onsdag 2 november 2011

Space Age Technology






Jag vet inte hur det är med er men själv har jag alltid haft mina tvivel om det där med månlandningen. I dag, när jag tog ut några klubbor - Wilson X-31 - som var i golfteknologins absoluta framkant när Buzz Aldrin och hans kompisar ska ha satt sina fötter på månens yta, kände jag mig extra tveksam.


Det är fina klubbor. Lättspelade och mitt set är dessutom lyxversionen med aluminiumskaft. För er som aldrig spelat med aluminiumskaft så kan jag berätta att de är riktigt sköna att slå med. Känns, på det hela taget, bättre än stålskaft. Fast de höll inget vidare utan hade en tendens att bli rätt vinda så efter några år runt skarven mellan sextio- och sjuttiotalen försvann de. Sedan kom plastskaften...




Träklubborna är riktigt fina. laminerade, visserligen, men snyggt gjorda på den klassiska 4300-bottenplattan och med en "back weight" i mässing. Riktigt läckert är att alla klubborna har handsydda lädergrepp...


Riktigt fina klubbor, som sagt, men att man åkte till månen och tillbaka med den här teknologin... Nja, jag är skeptisk. Minns ni, förresten, hur en ny bil såg ut då? Själv minns jag att det var ungefär då som familjens djungeltrumma (SAAB 95) byttes mot en likadan V4. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar