tisdag 4 oktober 2011

Moderna klassiker
































Efter jobbet hann jag ut och spela några hål innan det blev (för) mörkt. Wilson Staff Fg59:orna lirade perfekt tillsammans med mina Citation träklubbor. Såg bra ut också. Nu när jag ändå repat dem (och jubileumskartongen lämnade jag i shopen där jag köpte dem: Klubbor är till för att spela med) så kan de ju lika gärna få bli ordinarie i bagen. MP68:orna är visserligen fina blad de med men varken lika sköna eller lika snygga som Fg59:orna...

2 kommentarer:

  1. Wilson har gjort många vackra blad genom åren och FG59 är definitivt ingen undantag. Kul att de klassiska WIlson-dragen lever vidare. Har själv ett set Wilson Staff från tidigt 90-tal och de är väldigt lika klubborna på bilden.

    SvaraRadera
  2. Själv är jag lycklig ägare av ett set Staff Tour Blade från 1978, föregångaren till de berömda Fg-17 som är den direkta förlagan till Fg59:orna. Så det där du skriver om "de klassiska wilsondragen" äger sin riktighet.

    SvaraRadera